Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan
0 Produkter
Varukorg
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Så handlar du

Hitta det du söker

Det finns flera sätt att hitta den artikel du söker:

  • Du kan klicka dig fram i vår produktnavigering.
  • Du kan använd vår "Snabborder"-funktion i menyn om du redan vet artikelnummer på de varor du vill beställa.
  • Du kan använd vår sökfunktion. Skriv ditt sökord i fältet och klicka sedan på "Sök". Mer information om hur du söker hittar du i Hjälpen under "Söktips".

När du hittat den artikel du är intresserad av klicka på "Köp"- eller "Välj"-knappen. "Välj"-knappen visas i de fall du måste göra ytterligare ett val, t ex välja storlek eller färg.

Varukorgen

Genom att klicka "Köp" läggs artikeln i din varukorg. I varukorgen ser du antal artiklar och din ordersumma.

Genom att klicka på knappen "Till kassan" kommer du till kassan där du också har möjlighet att ändra din orders innehåll.

Du kan också på denna sida spara din varukorg till en favoritlista. Den kan du sedan hämta vid ett senare tillfälle.

Till kassan

När du har handlat klart klickar du på "Till kassan" som finns i varukorgen. När du kommit till kassan (och du inte redan har loggat in) måste du välja att logga in eller registrera dig.

Vill du ändra antal artiklar kan du göra detta. Du kan även radera artiklar. Kontrollera att din adress och innehållet i din beställning stämmer innan du slutför din order.

Inloggning

Är du redan kund hos oss loggar du in med ditt användarnamn och lösenord.

Registrering

Om du inte handlat hos oss tidigare registrerar du dig som ny kund. Börja med att välja ny "privatkund" eller "företagskund" och fyll sedan i de följande uppgifter som behövs för att bli kund hos oss.

Du väljer själv ett användarnamn och lösenord. Observera att användarnamnet måste vara unikt just för dig. Om användarnamnet redan finns registrerat hos oss ber vårt system dig välja ett nytt. När du väljer användarnamn, tänk på följande:

  • välj tecken a - ö, A - Ö, 0 - 9
  • använd inte mellanslag
  • I lösenordet räknas gemena och VERSALA tecken som olika, "annikas" och "AnnikaS" är alltså två olika användarnamn.

Behöver du vid ett senare tillfälle ändra dina kunduppgifter gör du detta under "Mitt konto" efter att du loggat in.

Bekräfta beställning

När alla uppgifter på kassasidan stämmer väljer du leverans- och betalningssätt. Fyller i ev. ytterligare information du vill delge oss och klicka därefter på "Slutför köp".

Betalning

Betalning sker via de sätt som visas på kassasidan.

Om du väljer kortbetalning kommer du till en sida där du ombeds fylla i uppgifter om kortnummer och ägare etc. Klicka på "Betala" och förfrågan skickas vidare till banken för verifiering av transaktionen. Om transaktionen medges skickas du vidare till kvitto-sidan. Om transaktionen inte medges skickas du tillbaka till föregående sida där ett felmeddelande visas. Här finns en länk tillbaka till ordersidan. Tillbaka på ordersidan kan du välja ett annat betalningssätt.

Kvitto

När du får upp kvittot vet du att vi tagit emot din beställning. Samtidigt som du får se kvittot skickar vi ett mail till den e-postadress som du angivit vid registrering där vi bekräftar att vi mottagit din beställning.

Skriv gärna ut kvittot som du får upp på skärmen och spara det.

Leverans

Om inget annat anges levereras produkterna omgående från vårt lager.

Orderhistorik

Dina tidigare ordrar kan du se under "Mitt konto". Om du klickar på en order visas utförligare information, samt alla orderrader. Du kan kopiera en order och ha som underlag när du vill handla på nytt. Om du klickar på artikelkoden visas gjorda leveranser. I orderöversikten kan du se och klicka på en liten symbol till höger om ett paket är spårbart via vår spårningsfunktion.

 

 

Personuppgifter

Vem är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter?

True Products i Stockholm AB, med organisationsnummer 559194-0415, är ansvariga för behandlingen av dina personuppgifter. Notera att våra leverantörer av betalningslösningar, till exempel Klarna, behandlar personuppgifter som de hämtar från vår hemsida vid genomförande av köp och är själva ansvariga för deras behandling.

Om du vill kontakta oss om behandlingen av dina personuppgifter,

kontakta oss info@kolai.se

Vår adress är Box 7063, 187 11 Täby.

 

Från vem eller var hämtar vi dina personuppgifter?

Vi behandlar personuppgifter som du har delat med oss.

 

Vem kan få tillgång till dina personuppgifter?

Dina personuppgifter behandlas huvudsakligen av oss på True Products i Stockholm AB. Vi kommer aldrig att sälja dina personuppgifter. I vissa fall delar vi dina personuppgifter för att kunna fullfölja våra skyldigheter till dig på ett bra och effektivt sätt:

Du kan kontakta oss ifall du vill ha mer detaljerad information om vilka vi delar dina personuppgifter med.

-Våra leverantörer av betalningslösningar få tillgång till dina personuppgifter.

-Fraktbolagen för att leverera dina produkter till din hemadress eller utlämningsställe och för att hantera returer så kommer vi dela dina personuppgifter.

Du kan kontakta oss ifall du vill ha mer detaljerad information om vilka vi delar dina personuppgifter med.

 

Hur kan du påverka behandlingen av dina personuppgifter?

Enligt dataskyddslagar har du flera rättigheter att påverka vår behandling av dina personuppgifter. Läs mer nedan.

 

Rätt att återkalla samtycke och att invända mot behandling

Du har rätt att helt eller delvis återkalla samtycke för behandlingen av dina personuppgifter. Din återkallelse kommer gälla från och med tidpunkten då du återkallar samtycket. Du har rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter. Du har alltid rätt att invända mot marknadsföring från oss, som till exempel nyhetsbrev.

 

Rätt till tillgång

Du har rätt att få bekräftelse på om vi behandlar personuppgifter som berör dig. Du kan få tillgång till personuppgifterna och få en kopia av personuppgifterna som vi behandlar.

 

Rätt till rättelse

Du har rätt att få rättning av felaktiga personuppgifter som berör dig och att be oss att få ofullständiga personuppgifter kompletterade.

 

Rätt till radering och begränsning av behandling

Under vissa omständigheter har du rätt till radering av dina personuppgifter. Detta gäller exempelvis om personuppgifterna inte längre är nödvändiga för syftet som de samlades in eller behandlades eller då du återkallar ditt samtycke som behandlingen baseras på och där det inte finns någon annan laglig grund för att fortsätta behandlingen.

 

Rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet

Du har alltid rätt till att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet. I Sverige är Datainspektionen tillsynsmyndigheten. Denna rätt påverkar inte andra administrativa eller rättsliga åtgärder.